A
mai gyorsan változó világunkban az egyik fontos képességet a legújabb
trendek megfigyelése, azok pontos étrelmezése, belőlük hasznosítható
következtetések levonása jelenti.
Vannak olyan személyek,
akik - az átlagembereknél jóval korábban - ráéreznek bizonyos dolgokra,
és ezt az előérzetüket, logikai tapasztalati érvekkel képesek meg is
indokolni, könnyen érthető érvekkel alátámasztani, és frappáns hasonlatokkal
érzékelhetővé tenni.
Szerencsés dolog
egy-egy ilyen személynek a közelében lenni, és élvezni azt a motivációs
hatást, amiben a gondolatmenetüket követve mi is részesülhetünk, a kapcsolódó
gazdasági előnyökről nem is beszélve.
"Eljött
az ideje annak, hogy az emberek jövedelemszerző foglalkozását leginkább
nem a szülőktől öröklött szakmák határozzák meg, hanem a másoktól átvett
gondolatmenetek, észjárásminták és logikai következtetések."
Most pedig következzen
néhány, az általam összegyűjtött trendek gyüjteményéből - mindenféle
fontossági sorrend mellőzésével:
Életmód
és jövedelemszerzés összehangolása: Az emberek számára egyre
fontosabbá válik az a szempont, hogy a jövedelmüket, milyen életminőség
fenntartása mellett képesek megszerezni. Vannak akik inkább vállalják
az alacsonyabb keresetet, lemondanak a hangzatos beosztásaikról,
cserében a több szabadidőért, és a stresszmentes munkakörülményekért.
Mások pedig munkájuk, tudásuk, tapasztalatuk és idejük befektetése
révén igyekeznek folyamatos - jogdíj szerű - jövedelemforrásra szert
tenni.
Önfoglalkoztatás
növekvő népszerűsége:
Ma már a jövedelemközpontú szemlélet kezdi - lassan de biztosan
- felváltani a hagyományos munkahelyközpontú életszemléletet. Az
emberek az állásszerzés helyett egyre inkább a jövedelemszerzési
lehetőségekre igyekeznek a figyelmüket összpontosítani. A jövő a
független, önfoglalkoztató csapatjátékosoké lesz.
Egészségtudatos
életmód népszerűvé válása:
Egyre többen kezdenek rájönni arra, hogy egészségi állapotuk megóvása
leginkább az életmódjuktól függ. "Az egészség nem jár senkinek
sem "állampolgári jogon", annak érdekében mindenkinek
tennie is kell."
Vannak akik, nem várják meg, hogy különféle betegséggel az egészségügyi
intézményekben - nem kevés anyagi áldozat árán - kezeljék őket,
hanem a megelőzés érdekében inkább aktívan cselekednek (wellness
alapelvek).
Internet
alapú TV-adások elterjedése: Ez már nem utópia, hanem
valóság!
Elektronikus
kereskedelem: Internet áruházak folyamatos elszaporodása, a
pénzügyi műveletek interneten történő bonyolítási feltételeinek
megteremtésével párhuzamosan.
Éva-marketing:
A nők gondolkodásmódja és viselkedése hatással van az üzleti életre,
s ennek következtében a marketing hierarchikus modelljét lassan
felváltja az emberi kapcsolatokra építő modell.
Személyiségfejlesztés,
önképzés: Ma már egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a keresőképességünket
csak egy életen át tartó, folyamatos tanulással őrizhetjük meg. "Az iskolai, hagyományos oktatásban
szerzett
ismeretekből meg lehet élni, önképzéssel, viszont egy vagyonra tehetsz
szert." (Jim ROHN)
Személyi
edzők, - tanácsadók iránti igény megnövekedése: Fitness tanácsadó,
táplálkozási tanácsadó, személyi edző, - befektetési /pénzügyi tanácsadó,
személyi biztonsági tanácsadó szakmák megjelenése.
Wellness
ipar kialakulása:
Egészségi állapotunk megőrzése aktív közreműködésünket igényli.
Életmódunkat az egészségtudatos wellness alapelvek szerint ajánlott
kialakítani (optimális táplálkozás, rendszeres testmozgás, és szellemi
kikapcsolódás). Egy új iparág van
születőben, amely az ehhez szükséges termékeket és szolgáltatásokat
hivatott biztosítani.
Távmunka
lehetőségek elszaporodása: Az otthoni
környezetben végezhető tevékenységek köre folyamatosan bővül. lehetővé
téve ennek az újfajta foglalkoztatási formának
az elterjedését.
Hatékony
irodatechnikai és telekommunikációs eszközök széleskörű hozzáférhetősége.
Elérhető áron beszerezhetők ma már az olyan irodatechnikai és telekommunikációs
berendezések és eszközök, amelyek lehetővé teszik azt, hogy egy
honlap kinézetéből, egy e-mailben,
vagy fax-on elküldött dokumentum alakjából megállapíthatatlan legyen
a háttérben lévő 2000 fős vállalat, vagy egy önfoglalkoztató személy
közötti különbség.
Az elhízásnépbetegséggé
válása: A kövérség ma már nem a jómód és gazdagság szimbóluma, hanem
esélycsökkentő tényező a munkaerőpiacon.
Vírus-marketing
megjelenése: Olyan termékekről és szolgáltatásokról van szó, amelyek
önkéntes reklámozásra, népszerűsítésre ösztönzik az ügyfeleket.
Ezáltal a termékről/szolgáltatásról szóló információ influenza vírusként,
öngerjesztő folyamat segítségével jut el a potenciális vásárlók
széles tömegéhez. Ráadásul, gyakran még hitelesebbnek is tekintik,
mint a médiareklámokat.
Nyugdíjrendszerek
bizonytalan perspektívája: Egyre csökken az aktív dolgozók száma,
miközben pedig növekszik az átlag életkor, és ezzel együtt az eltartandó
személyek száma.
A média miniatürizálódása
és demokratizálása. Bárki lehet - az Internet segítségével - műsorsugárzó.
Új lehetőségek teremtődnek
ezáltal a marketing - reklám tevékenység - folytatására. Kreativitásunkat
használva ismertségünket és népszerűségünket növelhetjük és ezáltal
a MEGAsztárokéhoz hasonló nagyságrendű jövedelemre tehetünk szert
anélkül, hogy kivételes énektudással rendelkeznénk.
Közvetlen
vásárlás terjedése: Egy fogyasztó központú forradalom kialakulásának
lehetünk szemtanúi, amely a termékek és szolgáltatások forgalmazása
terén megy végbe. Megvalósulóban van a közvetlen vásárlás folyamata
a gyártó és a fogyasztó között. A hagyományos kiskereskedelem értékesítői
láncának közvetítői kimaradnak az egész folyamatból.
Egyes cégek már konkrét anyagi juttatással (árkedvezmény, illetve
ajánlási jutalék) ösztönzik a termékeik fogyasztóit reklámtevékenység
folytatására (társulási-, ill. partner programok:pl. www.amazon.com
, www.libri.hu,
vodafone
előfizető toborzó akciója)
"Begubózás":
Az emberek egyre inkább az otthonukba zárkóznak, mert a külvilág
számukra egyre riasztóbb, erőszakos és zűrzavaros. Ezzel szemben
viszont, az otthonuk meleg és biztonságos.
Virtuális
közösségek megjelenése: az Internet számos előnyének egyik kihasználási
formája a különféle, szakmai, szabadidős tevékenység, vagy egyéb
más szempont szerinti közösségek szerveződése. (pl. SKYPE)
Távoktatás:
Ma már számtalan formájával találkozhatunk az Internet alapú távoktatási
képzéseknek.
Személyi
biztonság felértékelődése: Személyiségjogok védelmének fontossága,
biztonsági őröket foglalkoztató intézmények szaporodása.
Ügyfélbarát
reklám- és marketing módszerek terjedése:
Az erőszakos - figyelemelvonó, ügyfélbosszantó - TV-reklámokból
kiábránduló emberek szívesen fogadják a beleegyezésükön alapuló
- megengedő - fogyasztóbarát marketing módszereket (lásd: Internet-marketing)
Növekszik az
agy teljesítményének fokozását és az agy - számítógép kapcsolat
tökéletesítését megkönnyítő módszerek iránti igény.
Információ-értékesítés:
Újfajta jövedelemszerző tevékenységként jelenik meg. Az ember egy
speciális területen megszerzett saját tapasztalatairól egy összeállítást
készít (e-book), és azt közzéteszi, forgalmazza az internet segítségével.
Növekvő
szabadságvágy: Az emberek több szabadságot szeretnének maguknak
a döntéshozatalukban, több szabadidőre vágynak, és kevesebb kötelezettséget
hajlandók vállalni.
Megnövekszik
az igény a másokban bizalmatkeltő személyiséggel rendelkező egyének
iránt. Az újfajta - ügyfélbarát marketing - tevékenység hatékony
végzésére ők lesznek a legalkalmasabbak, és ennek megfelelően kiemelkedő
jövedelemben is fognak részesülni.
Alternatív
gyógymódok növekvő népszerűsége: Az emberek egyre inkább a nyitott
gondolkodású orvosokkal kívánnak kapcsolatot létesíteni. Olyanokkal,
akik hajlandók többet megtanulni a nem hagyományos gyógyítási módokról.
Öregedés
késleletetése: Újabbnál újabb a táplálkozással
és életvitellel kapcsolatos információk látnak napvilágot, amelyek
az emberi szervezet öregedési folyamatának a lelassítását szolgálják,
valamint az élettartamunk növelését, és mindezeket élvezetes életminőség
fenntartása mellett.
Kapcsolati
Marketinges értékesítés: a termékek és
szolgáltatások korszerű, és hatékony értékesítési módja, amely számos
trend egymás hatását erősítő előnyeire épül. Ideális feltételeket
biztosít az otthonról végezhető passzív - jogdíj szerű - jövedelemszerző
tevékenységhez, kihasználva a hatástöbbszörözés és a másolódás elvét.
Egy újfajta pénzkereseti lehetőség van kialakulóban: "A
jogdíjszerű, egyéni jövedelemszerzés - csapatmunkában!"