Trendek

    A mai gyorsan változó világunkban az egyik fontos képességet a legújabb trendek megfigyelése, azok pontos étrelmezése, belőlük hasznosítható következtetések levonása jelenti.

    Vannak olyan személyek, akik - az átlagembereknél jóval korábban - ráéreznek bizonyos dolgokra, és ezt az előérzetüket, logikai tapasztalati érvekkel képesek meg is indokolni, könnyen érthető érvekkel alátámasztani, és frappáns hasonlatokkal érzékelhetővé tenni.

    Szerencsés dolog egy-egy ilyen személynek a közelében lenni, és élvezni azt a motivációs hatást, amiben a gondolatmenetüket követve mi is részesülhetünk, a kapcsolódó gazdasági előnyökről nem is beszélve.

    Megszívlelendőnek tartom Randy GAGE (amerikai marketing szakértő), közelmúltban közreadott megfogalmazását, miszerint:

    "Eljött az ideje annak, hogy az emberek jövedelemszerző foglalkozását leginkább nem a szülőktől öröklött szakmák határozzák meg, hanem a másoktól átvett gondolatmenetek, észjárásminták és logikai következtetések."

    Most pedig következzen néhány, az általam összegyűjtött trendek gyüjteményéből - mindenféle fontossági sorrend mellőzésével:

    • Életmód és jövedelemszerzés összehangolása: Az emberek számára egyre fontosabbá válik az a szempont, hogy a jövedelmüket, milyen életminőség fenntartása mellett képesek megszerezni. Vannak akik inkább vállalják az alacsonyabb keresetet, lemondanak a hangzatos beosztásaikról, cserében a több szabadidőért, és a stresszmentes munkakörülményekért. Mások pedig munkájuk, tudásuk, tapasztalatuk és idejük befektetése révén igyekeznek folyamatos - jogdíj szerű - jövedelemforrásra szert tenni.

    • Önfoglalkoztatás növekvő népszerűsége: Ma már a jövedelemközpontú szemlélet kezdi - lassan de biztosan - felváltani a hagyományos munkahelyközpontú életszemléletet. Az emberek az állásszerzés helyett egyre inkább a jövedelemszerzési lehetőségekre igyekeznek a figyelmüket összpontosítani. A jövő a független, önfoglalkoztató csapatjátékosoké lesz.

    • Egészségtudatos életmód népszerűvé válása: Egyre többen kezdenek rájönni arra, hogy egészségi állapotuk megóvása leginkább az életmódjuktól függ. "Az egészség nem jár senkinek sem "állampolgári jogon", annak érdekében mindenkinek tennie is kell."
      Vannak akik, nem várják meg, hogy különféle betegséggel az egészségügyi intézményekben - nem kevés anyagi áldozat árán - kezeljék őket, hanem a megelőzés érdekében inkább aktívan cselekednek (wellness alapelvek).

    • Internet alapú TV-adások elterjedése: Ez már nem utópia, hanem valóság!

    • Elektronikus kereskedelem: Internet áruházak folyamatos elszaporodása, a pénzügyi műveletek interneten történő bonyolítási feltételeinek megteremtésével párhuzamosan.

    • Éva-marketing: A nők gondolkodásmódja és viselkedése hatással van az üzleti életre, s ennek következtében a marketing hierarchikus modelljét lassan felváltja az emberi kapcsolatokra építő modell.

    • Személyiségfejlesztés, önképzés: Ma már egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a keresőképességünket csak egy életen át tartó, folyamatos tanulással őrizhetjük meg.
      "Az iskolai, hagyományos oktatásban
      szerzett ismeretekből meg lehet élni, önképzéssel, viszont egy vagyonra tehetsz szert." (Jim ROHN)

    • Személyi edzők, - tanácsadók iránti igény megnövekedése: Fitness tanácsadó, táplálkozási tanácsadó, személyi edző, - befektetési /pénzügyi tanácsadó, személyi biztonsági tanácsadó szakmák megjelenése.

    • Wellness ipar kialakulása: Egészségi állapotunk megőrzése aktív közreműködésünket igényli. Életmódunkat az egészségtudatos wellness alapelvek szerint ajánlott kialakítani (optimális táplálkozás, rendszeres testmozgás, és szellemi kikapcsolódás). Egy új iparág van születőben, amely az ehhez szükséges termékeket és szolgáltatásokat hivatott biztosítani.

    • Távmunka lehetőségek elszaporodása: Az otthoni környezetben végezhető tevékenységek köre folyamatosan bővül. lehetővé téve ennek az újfajta foglalkoztatási formának az elterjedését.

    • Hatékony irodatechnikai és telekommunikációs eszközök széleskörű hozzáférhetősége.
      Elérhető áron beszerezhetők ma már az olyan irodatechnikai és telekommunikációs berendezések és eszközök, amelyek lehetővé teszik azt, hogy egy honlap kinézetéből, egy e-mailben, vagy fax-on elküldött dokumentum alakjából megállapíthatatlan legyen a háttérben lévő 2000 fős vállalat, vagy egy önfoglalkoztató személy közötti különbség.

    • Az elhízás népbetegséggé válása: A kövérség ma már nem a jómód és gazdagság szimbóluma, hanem esélycsökkentő tényező a munkaerőpiacon.

    • Vírus-marketing megjelenése: Olyan termékekről és szolgáltatásokról van szó, amelyek önkéntes reklámozásra, népszerűsítésre ösztönzik az ügyfeleket. Ezáltal a termékről/szolgáltatásról szóló információ influenza vírusként, öngerjesztő folyamat segítségével jut el a potenciális vásárlók széles tömegéhez. Ráadásul, gyakran még hitelesebbnek is tekintik, mint a médiareklámokat.

    • Nyugdíjrendszerek bizonytalan perspektívája: Egyre csökken az aktív dolgozók száma, miközben pedig növekszik az átlag életkor, és ezzel együtt az eltartandó személyek száma.

    • A média miniatürizálódása és demokratizálása. Bárki lehet - az Internet segítségével - műsorsugárzó. Új lehetőségek teremtődnek ezáltal a marketing - reklám tevékenység - folytatására. Kreativitásunkat használva ismertségünket és népszerűségünket növelhetjük és ezáltal a MEGAsztárokéhoz hasonló nagyságrendű jövedelemre tehetünk szert anélkül, hogy kivételes énektudással rendelkeznénk.

    • Közvetlen vásárlás terjedése: Egy fogyasztó központú forradalom kialakulásának lehetünk szemtanúi, amely a termékek és szolgáltatások forgalmazása terén megy végbe. Megvalósulóban van a közvetlen vásárlás folyamata a gyártó és a fogyasztó között. A hagyományos kiskereskedelem értékesítői láncának közvetítői kimaradnak az egész folyamatból.

      Egyes cégek már konkrét anyagi juttatással (árkedvezmény, illetve ajánlási jutalék) ösztönzik a termékeik fogyasztóit reklámtevékenység folytatására (társulási-, ill. partner programok:pl. www.amazon.com , www.libri.hu, vodafone előfizető toborzó akciója)

    • "Begubózás": Az emberek egyre inkább az otthonukba zárkóznak, mert a külvilág számukra egyre riasztóbb, erőszakos és zűrzavaros. Ezzel szemben viszont, az otthonuk meleg és biztonságos.

    • Virtuális közösségek megjelenése: az Internet számos előnyének egyik kihasználási formája a különféle, szakmai, szabadidős tevékenység, vagy egyéb más szempont szerinti közösségek szerveződése. (pl. SKYPE)

    • Távoktatás: Ma már számtalan formájával találkozhatunk az Internet alapú távoktatási képzéseknek.

    • Személyi biztonság felértékelődése: Személyiségjogok védelmének fontossága, biztonsági őröket foglalkoztató intézmények szaporodása.

    • Ügyfélbarát reklám- és marketing módszerek terjedése: Az erőszakos - figyelemelvonó, ügyfélbosszantó - TV-reklámokból kiábránduló emberek szívesen fogadják a beleegyezésükön alapuló - megengedő - fogyasztóbarát marketing módszereket (lásd: Internet-marketing)

    • Növekszik az agy teljesítményének fokozását és az agy - számítógép kapcsolat tökéletesítését megkönnyítő módszerek iránti igény.

    • Információ-értékesítés: Újfajta jövedelemszerző tevékenységként jelenik meg. Az ember egy speciális területen megszerzett saját tapasztalatairól egy összeállítást készít (e-book), és azt közzéteszi, forgalmazza az internet segítségével.

    • Növekvő szabadságvágy: Az emberek több szabadságot szeretnének maguknak a döntéshozatalukban, több szabadidőre vágynak, és kevesebb kötelezettséget hajlandók vállalni.

    • Megnövekszik az igény a másokban bizalmatkeltő személyiséggel rendelkező egyének iránt. Az újfajta - ügyfélbarát marketing - tevékenység hatékony végzésére ők lesznek a legalkalmasabbak, és ennek megfelelően kiemelkedő jövedelemben is fognak részesülni.

    • Alternatív gyógymódok növekvő népszerűsége: Az emberek egyre inkább a nyitott gondolkodású orvosokkal kívánnak kapcsolatot létesíteni. Olyanokkal, akik hajlandók többet megtanulni a nem hagyományos gyógyítási módokról.

    • Öregedés késleletetése: Újabbnál újabb a táplálkozással és életvitellel kapcsolatos információk látnak napvilágot, amelyek az emberi szervezet öregedési folyamatának a lelassítását szolgálják, valamint az élettartamunk növelését, és mindezeket élvezetes életminőség fenntartása mellett.

    • Kapcsolati Marketinges értékesítés: a termékek és szolgáltatások korszerű, és hatékony értékesítési módja, amely számos trend egymás hatását erősítő előnyeire épül. Ideális feltételeket biztosít az otthonról végezhető passzív - jogdíj szerű - jövedelemszerző tevékenységhez, kihasználva a hatástöbbszörözés és a másolódás elvét. Egy újfajta pénzkereseti lehetőség van kialakulóban: "A jogdíjszerű, egyéni jövedelemszerzés - csapatmunkában!"

       
      Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2005